Батарея-чохол для електромобіля — новий винахід Ford

Поки все на стадії патентної заявки, але вже дуже цікаво
У травні 2020 року автоконцерн Ford подав у патентне бюро США заявку на унікальний винахід — надувний полімерний чохол із вбудованими фотоелектричними панелями. Він розгортається, та як справжній кокон закриває автомобіль з усіх боків. У такого винаходу відразу дві функції: зарядка акумулятора електромобіля і захист від сонця, дощу і пилу. Цей проект не єдиний у своєму роді, але саме він вможе стати одним з найбільш зручних та ефективних варіантів.

Як буде виглядати чохол

У патентній заявці інженери описали розробку і дали схеми-приклади того, як вона будет виглядати у реальності.

Чохол-кокон представляє собою гнучкий щит, зібраний з ультратонких органічних сонячних панелей. Вони знаходяться на даху електромобіля в спеціальному боксі з пневмокамерами. Водій натискає кнопку, запускається повітряний насос, щит починає розгортатися, закриваючи авто з усіх боків. Чохол вироблено з полімеру з ефектом пам'яті, саме тому він щільно прилягає до кузова і його не зносить вітром. Як тільки автомобіль починає рух, чохол автоматично втягується назад в бокс.

Призначення винаходу в тому, що сонячні панелі будуть вловлювати енергію сонця і заряджати нею тягову батарею. Поки електромобіль стоїть на парковці під відкритим небом, він безкоштовно заряджається.
До кінця незрозуміло, чи буде цей девайс поставлено на серійне виробництво і чи збережуть інженери ту саму конструкцію, яка вказана в заявці. Зараз планується, що він буде використаний на новій моделі Ford Mustang Mach-E, або наступних моделях електромобілів Форд.

Поки розробка залишається тільки на папері і схемах, власники електромобілів вже висловлюють свої сумніви:

  • Чи буде тент дряпати фарбу при розбиранні або збиранні?
  • Чи допомагає він захистити салон від нагрівання або навпаки розпалює все ще сильніше?
  • Чи безпечно потрапляння вологи і пилу на сонячні панелі?
Чохол-кокон — не єдина інноваційна розробка Ford

Ще були ремені з підігрівом, технологія, яка перетворює автомобіль в пересувний кінотеатр, и транспортний засіб з салоном круглої форми. Але як сказали в представництві Форд — заявка на патент говорить про те, що технологія тільки розробляється, про те ж не факт, что вона будет втілена в життя і піде на масове виробництво.

Схожі девайси у інших автовиробників

Ідея заряджати акумулятори від сонця — не нова. Подібні розробки патентує то одна автокомпанія, то інша. Деякі з них йдуть в серійне виробництво, інші так і залишаються на папері.

Gazelle Tech

Навесні 2020 року французький стартап Gazelle Tech випустив тент, який автоматично розкривається під час стоянки. Він розгортається із заднього бампера. Тент зроблено з гнучких тонкоплівкових сонячних батарей ASCA, які можуть встановлюватися на нерівні і вигнуті поверхні (звичайні сонячні батареї так не вміють) і переносять до 50 тисяч циклів розгортання і згортання.

За допомогою цього тенту можна збільшити запас ходу електромобіля на 15 км, за умови, що він простоїть під сонцем не менше 8 годин. Компанія планує за наступні 3 роки збільшити цей показник до 30 км.

Lightyear

Це стартап з Нідерландів. У 2019 році він представив електромобіль з сонячними батареями — Lightyear One. Панелі вбудовані в багажник, капот і дах автомобіля. Загальна площа 5 м2. Вони дуже міцні і не прогинаються (витримують вагу дорослого чоловіка).

Електромобіль One має запас ходу в 725 км. Вбудовані сонячні елементи забезпечують основну зарядку батареї: це до 70-90% всієї енергії, що до нього надходить, але тільки за умови, що автомобіль проїжджає за день не більше 40 км.

Hyundai Sonata з сонячними батареями Solar Roof

Фотоелементи встановлені тільки на даху електромобіля і забезпечують тягову батарею додатковим зарядом. Цього заряду за розрахунками інженерів повинно вистачити на 1300 додаткових кілометрів пробігу за рік, але за умови, що автомобіль кожного дня буде стояти на парковці не менше 6 годин під відкритим небом.

Перевага розробки Ford

Чохол-купол від компанії Ford зручніше сонячних панелей і тентів тим, що він охоплює більшу площу. За рахунок цього фотоелементи можуть вловити більший об'єм сонячної енергії за менший час.
Анна Наумкіна
З 2019 года автор блогу EcoFactor
На питання «Пакет потрібен?» завжди відповідаю: «У мене свій» — та дістаю екоторбу з тканини. Відокремлюю сміття, не користуюся одноразовими пакетами і поміняю велосипед тільки на електромобіль. Надихаюся всім, що стосується екотехнологій і пишу про це. Головне правило, як автора: 7 разів перевір — 1 раз опублікуй.

Читайте також:

Зацікавлені в придбанні електромобіля?
Заповніть, будь ласка, форму. Ми зв'яжемося з вами і з задоволенням відповімо на всі ваші запитання.
Зацікавлені в придбанні електромобіля?
Заповніть будь ласка форму і ми зв'яжемося з вами і з задоволенням відповімо на всі питання.
Ваше імя
Ваш телефон
Коментар