Що відбувається, коли батарея електромобіля повністю розряджається

Їде далі або різко зупиняється?
Ситуації, коли заряд батареї електромобіля досягає червоної позначки — не рідкість. Неправильно розрахували дистанцію, їхали дуже швидко, активно використовували опалення або кондиціонер, потрапили в гірську місцевість, приїхали до зарядної станції, а вона не працює. Ситуацій безліч. Розповідаємо, що відбувається в момент, коли на дисплеї з'являється сумне «Battery charge is low» і що робити, якщо ви все ще посеред дороги.

Скільки можна проїхати на розрядженій батареї

Коли акумулятор електромобіля розряджається, він сповіщає про це на дисплеї — починає миготіти помаранчевий значок і напис «Low», а також виводиться залишкова кількість кілометрів ходу. Коли заряду залишається критично мало, машина починає економити: обмежує подачу енергії до 200 кВт і встановлює ліміт швидкості: до 50 км/год. Ці значення будуть залежати від моделі електромобіля.

Після того як заряд батареї досягає 0%, машина все ще не зупиняється. На ній можна проїхати близько 7-8 км, і тільки потім вона повідомляє, що вимикається. Але і після цього повідомлення у водія є ще 30 секунд, щоб від'їхати на узбіччя або припаркуватися в безпечному місці. Потім автомобіль переходить в режим паркінгу і блокує можливість переходу на режим драйв та інші до тих пір, поки батарея не зарядиться мінімум до 20%.

Виробники акумуляторів завжди закладають в них певний запас енергії приблизно до 10%, якого вистачає на кілька кілометрів шляху. Саме тому електромобілі можуть їхати навіть після того, як автомобіль повідомив про те, що батарея розряджена.
Щоб продовжити «життя» заряду акумулятора, використовуйте режим рекуперації — на спусках він допоможе вам добирати по 1-3 км і самостійно дістатися до найближчої зарядної станції.
Якщо батарея розрядилася повністю, а до зарядної станції ви ще не дісталися, вам залишається наступне:

  • штовхати автомобіль самостійно (влітку це відносно легко, але взимку зробити майже неможливо);
  • просити когось відбуксирувати вас до найближчої зарядної станції;
  • викликати евакуатор.

Як правильно заряджати електромобіль, щоб не нашкодити батареї

Зарядка до 100% і розрядка до 0% — дуже шкодять батареї і знижують число циклів розряду-заряду. Чим частіше це відбувається, тим швидше зменшується ємність акумулятора і терміни її експлуатації.

Оптимально, якщо ви будете заряджати акумулятор до 80%, а розряджати максимум до 30% і відразу ставити на зарядку. Заряджати до упору потрібно тільки в тому випадку, якщо ви плануєте тривалу поїздку. До речі, зазначені виробником термін дії батареї актуальні саме при дотриманні цих правил.
Анна Наумкіна
З 2019 року автор блогу EcoFactor
На питання «Пакет потрібен?» завжди відповідаю: «У мене свій» — та дістаю екоторбу з тканини. Відокремлюю сміття, не користуюся одноразовими пакетами і поміняю велосипед тільки на електромобіль. Надихаюся всім, що стосується екотехнологій і пишу про це. Головне правило, як автора: 7 разів перевір — 1 раз опублікуй.

Читайте також:

Зацікавлені в придбанні електромобіля?
Заповніть, будь ласка, форму. Ми зв'яжемося з вами і з задоволенням відповімо на всі ваші запитання.
Зацікавлені в придбанні електромобіля?
Заповніть будь ласка форму і ми зв'яжемося з вами і з задоволенням відповімо на всі питання.
Ваше імя
Ваш телефон
Коментар