Автобуси FlixBus тепер їздять на сонячній енергії

Важлива новина для тих, хто хоче подорожувати екологічно
Поки Китай заповнює світовий автопарк електробусами, німецька транспортна компанія FlixBus вирішила вдосконалити свої автобуси сонячними панелями. Першим став транспорт, який курсує міжнародним маршрутом «Дортмунд — Лондон». 600 кілометрів шляху пасажири долають частково на дизельному паливі, а частково — на сонячній енергії. Аналізуємо, що дає така інновація та чи є сенс ставити такі панелі на інші автобуси.

Нова технологія в цифрах

Маршрут з німецького міста Дортмунд до Лондона — це 607 кілометрів або 7,5 годин шляху. За цей час великі пасажирські автобуси витрачають близько 170 літрів дизельного палива. Це відстань приблизно таке ж, як з Харкова до Миколаєва або до Одеси.
Щоб зменшити витрати палива і викиди CO2, на дах автобусів встановили гнучкі сонячні панелі. Вони розроблені британською компанією TRAILAR, яка застосовує такі панелі на вантажівках і автомобілях служби доставки. Автобуси FlixBus стали першим пасажирським транспортом в світі з такою технологією.

Сонячна енергія живить акумулятор, звільняючи генератор від допомоги ДВС, що знижує витрати дизельного палива і економить приблизно 10 літрів за весь маршрут: кожні 100 кілометрів витрати були на 1,7 літри менше, ніж зазвичай. Це, відповідно, допомагає зменшити викиди CO2. Очікується, що навесні і влітку ці цифри будуть набагато вище.

Сонячна енергія витрачається не тільки на зарядку акумулятора, але і на постачання енергією всієї електроніки, яка є в автобусі: телевізорів, кондиціонерів, Wi-Fi, USB-портів, розеток. Тепер все, чим користуються пасажири по час поїздки, працює на енергії сонця.
Цікавий факт

По дорозі з Дортмунда в Лондон пасажирські автобуси проїжджають під протокою Ла-Манш через унікальний підземний залізничний тунель довжиною 39 км. Автобуси в'їжджають в вагони на території Франції, 35 хвилин їдуть по тунелю і виїжджають вже на території Великобританії.

Які плюси і мінуси технології

Компанія TRAILAR вже обладнала сонячними батареями 15 вантажівок, які перевозять вантажі по Європі. З'ясувалося, що нова система швидко себе окупає: заощаджує 5% палива і скорочує викиди CO2 до 4 тонн на рік. З автобусами повинно бути точно так же.

На тлі того, що Єврокомісія поставила за мету скоротити викиди парникових газів мінімум на 40% вже до 2030 року — це суттєвий крок до того, щоб Європа змогла виконати вимоги Паризького кліматичної угоди.

Але є важливий нюанс — ефективність роботи сонячних батарей безпосередньо залежить від пори року. Наприклад, взимку вони будуть виробляти мінімальну кількість енергії, і витрата дизельного палива будуть практично незмінними. Влітку ефективність роботи батарей буде максимальною. Тому такі автобуси вже з квітня місяця будуть їздити набагато частіше.

Наш висновок

Сонячні панелі — перехідний варіант. Він допоможе знизити викиди CO2 в атмосферу і заощадити обсяги споживаного палива до тих пір, поки Європа остаточно не перейде на електробуси, які їздять цілий рік, незалежно від погоди.

Можливо, з часом результати будуть більш вражаючими. Потрібно дочекатися літа, коли буде багато сонця, і батареї почнуть працювати максимально ефективно. А поки ми будемо стежити за звітами компаній і розповімо про них вам.
Анна Наумкіна
З 2019 года автор блога EcoFactor
На питання «Пакет потрібен?» завжди відповідаю: «У мене свій» — та дістаю екоторбу з тканини. Відокремлюю сміття, не користуюся одноразовими пакетами і поміняю велосипед тільки на електромобіль. Надихаюся всім, що стосується екотехнологій і пишу про це. Головне правило, як автора: 7 разів перевір — 1 раз опублікуй.

Читайте також:

Зацікавлені в придбанні електромобіля?
Заповніть, будь ласка, форму. Ми зв'яжемося з вами і з задоволенням відповімо на всі ваші запитання.
Зацікавлені в придбанні електромобіля?
Заповніть будь ласка форму і ми зв'яжемося з вами і з задоволенням відповімо на всі питання.
Ваше імя
Ваш телефон
Коментар