Електромобіль взимку: міфи і реальність
Блог

Електромобіль взимку: міфи і реальність

Автор:EcoFactor Team
Дата:30.01.2020

Що буде, якщо поїхати на електрокарі в мороз

Зміст:

Зима близько! І як завжди несподівано. Початок листопада в Україні ознаменувався першим снігом і різкими похолоданнями. А електромобілисти-новачки почали думати про те, як буде реагувати батарея авто на холод.

У цій статті ми хочемо розвінчати найпопулярніші міфи про особливості експлуатації електромобілів взимку, розвіяти сумніви тих, хто замислюється про перехід на екологічний транспорт і дати декілька перевірених та практичних порад з власного досвіду всім електромобілистам. Ну, поїхали!

Міф 1: якщо заряджати електромобіль на вулиці при мінусовій температурі термін зарядки розтягнеться до нескінченності

Концепція використання електромобіля передбачає одну просту річ: найбільш зручний час зарядки — ніч. Це найкомфортніший спосіб з точки зору економії часу і розподілу навантаження на електромережу. Виходячи з нашого досвіду, зарядка в -10 градусів за Цельсієм нічим не відрізняється від зарядки в теплу пору року. Так, запас ходу в мінусову температуру може бути на 5-10% менше, ніж в теплу пору року – це пов’язано з тим, що система захищає себе від повної розрядки.

Міф 2: хоч заряджай, хо не заряджай — на холоді батарея авто «сідає» миттєво

Таке можливо тільки в технічно несправних авто — в справних машинах коливання заряду батареї при низьких температурах практично не відрізняються від ситуації в теплу пору року.

Міф №3: взимку запас ходу авто значно зменшується

Так само як і запас ходу авто з двигуном внутрішнього згоряння. Досвідчений водій не вирушить у дорогу на холодній машині, а на обігрів салону як в електромобілях, так і в машинах з ДВС витрачається умовний “заряд авто”. Інша справа, що технічно справний авто на електродвигуні витратить на прогрів умовні 15% заряду, а машина з ДВС витратить пальне — це відповідає витратам на заряд приблизно в 70-80%. Більш того, замерзла після стоянки батарея під час поїздки прогрівається і відновлює свої властивості. Якщо ви не хочете втрачати запас ходу при ранковому прогріванні, можна включати передпусковий прогрів салону при зарядці авто, тоді прогрів буде відбуватися за рахунок живлення від електромережі без втрат заряду батареї.

Що ще може продовжити тривалість поїздки на одному заряді?

  • Використовуйте рекуперацію енергії — це дозволить поповнити заряд батареї і збільшить запас ходу на 10-15%.
  • Нагрівайте акумуляторні батареї — використовувати цю функцію потрібно постійно перед тим, як будете планувати поїхати на машині після тривалої стоянки.
Про автора

EcoFactor Team