• Home
  • ECOFACTOR blog
  • What to do with millions of used batteries when there are many electric cars
What to do with millions of used batteries when there are many electric cars
Blog

What to do with millions of used batteries when there are many electric cars

Date:16.06.2020

What was invented in Europe and Canada

Content:

Є кілька варіантів, як можна вчинити з відпрацьованими батареями:

  • звозити на звалища, де вони будуть отруювати грунт, грунтові води і повітря під час горіння полігонів;
  • використовувати повторно на електростанціях або в системі домашнього енергозабезпечення (але навіть в цій сфері є свій ліміт і не всі батареї можна буде застосувати);
  • переробляти і повторно використовувати сировину, скоротивши обсяги видобутку корисних копалин і знизивши вартість виробництва.

У Скандинавії, де кількість електромобілів вже перевищує 40% від всього автопарку, вирішили зупинитись на переробці. Для цього виробник акумуляторів Northvolt і алюмінієва компанія Hydro побудують завод, де перероблятимуть відпрацьовані акумулятори. Він буде перебувати в Норвегії (місто Фредрікстад), почне роботу з 2021 року і на початкових етапах буде розрахований на переробку 8000 тонн батарей в рік.

Як буде відбуватися процес переробки батарей

Головна ідея центру з переробки акумуляторів — не просто утилізувати, а отримувати сировину для повторного використання.

Батареї можна переробляти практично повністю — з 1 тонни відходів 994 кг перетворюється у вторинну сировину. Решта 6 кг — це оболонки, які не входять до складу чорного брухту.

Вторсировину, витягнуту з акумуляторів, використовуєть в чорній і кольоровій металургії, хімічної промисловості, техніко- та приладобудуванні.

В процесі переробки з акумуляторів отримуватимуть алюміній і «чорну масу» (суміш мінералів, в якій міститься кобальт, нікель, літій). Алюмінієм займеться компанія Hydro, а Northvolt візьме на себе «чорну масу». Решта матеріалів, які будуть виділені під час процесу, продадуть покупцям металобрухту.

Емма Неренхайм, директор з охорони навколишнього середовища Northvolt, — заявила, що компанія ставить перед собою мету до 2030 року досягти таких обсягів, коли 50% потрібної для виробництва сировини буде поступати саме від перероблених батарей.

З огляду на, що до 2025 року влада Норвегії планує замінити всі легкові автомобілі та вантажівки на транспорт з електродвигуном — запуск заводу утилізації батарей стане вирішенням однієї з головних проблем електромобільності.

Арвід Мосс, виконавчий віце-президент з енергетики та корпоративного розвитку в компанії Hydro, — сказав, що співпраця з Northvolt допоможе використовувати алюміній з відпрацьованих батарей, зменшити вартість металу і скоротити негативний вплив на екологію. З огляду на, що для виробництва кожного акумулятора потрібно близько 75-100 кг алюмінію, така синергія компаній дійсно спрощує весь процес.

Позитивний приклад — Li-Cycle

Канадська компанія Li-Cycle навчилася безпечно і ефективно витягати з літій-іонних батарей літій, кобальт і нікель. Для цього в 2019 році була розроблена і впроваджена у виробництво технологія, яка дозволяє відновлювати 80%, а то і всі 100% матеріалів акумулятора електромобіля.

Технологія вийшла безпечною: вона виключає ризик загоряння під час переробки, відбувається без утворення твердих відходів і викидів в атмосферу. Води для неї теж потрібно небагато.

Зараз Li-Cycle переробляє 5000 тонн акумуляторів на рік і планує розширюватися далі.

Що дасть відкриття заводів з переробки акумуляторів електромобілів

  • Батареї не будуть скидуватися на звалищах і отруювати навколишнє середовище
  • Вживані матеріали знову стануть надходити у виробництво
  • Знизиться загальна вартість АКБ
  • Сповільняться темпи видобутку цінних копалин, знизяться обсяги викидів в атмосферу, а також негативний вплив на ґрунт і воду
About the author

EcoFactor Team