• Головна
  • Блог ECOFACTOR
  • Що робити з мільйонами відпрацьованих батарей, коли електромобілів буде багато
Що робити з мільйонами відпрацьованих батарей, коли електромобілів буде багато
Блог

Що робити з мільйонами відпрацьованих батарей, коли електромобілів буде багато

Автор:EcoFactor Team
Дата:16.06.2020

Що придумали в Європі і Канаді

Зміст:

Є кілька варіантів, як можна вчинити з відпрацьованими батареями:

  • звозити на звалища, де вони будуть отруювати грунт, грунтові води і повітря під час горіння полігонів;
  • використовувати повторно на електростанціях або в системі домашнього енергозабезпечення (але навіть в цій сфері є свій ліміт і не всі батареї можна буде застосувати);
  • переробляти і повторно використовувати сировину, скоротивши обсяги видобутку корисних копалин і знизивши вартість виробництва.

У Скандинавії, де кількість електромобілів вже перевищує 40% від всього автопарку, вирішили зупинитись на переробці. Для цього виробник акумуляторів Northvolt і алюмінієва компанія Hydro побудують завод, де перероблятимуть відпрацьовані акумулятори. Він буде перебувати в Норвегії (місто Фредрікстад), почне роботу з 2021 року і на початкових етапах буде розрахований на переробку 8000 тонн батарей в рік.

Як буде відбуватися процес переробки батарей

Головна ідея центру з переробки акумуляторів — не просто утилізувати, а отримувати сировину для повторного використання.

Батареї можна переробляти практично повністю — з 1 тонни відходів 994 кг перетворюється у вторинну сировину. Решта 6 кг — це оболонки, які не входять до складу чорного брухту.

Вторсировину, витягнуту з акумуляторів, використовуєть в чорній і кольоровій металургії, хімічної промисловості, техніко- та приладобудуванні.

В процесі переробки з акумуляторів отримуватимуть алюміній і «чорну масу» (суміш мінералів, в якій міститься кобальт, нікель, літій). Алюмінієм займеться компанія Hydro, а Northvolt візьме на себе «чорну масу». Решта матеріалів, які будуть виділені під час процесу, продадуть покупцям металобрухту.

Емма Неренхайм, директор з охорони навколишнього середовища Northvolt, — заявила, що компанія ставить перед собою мету до 2030 року досягти таких обсягів, коли 50% потрібної для виробництва сировини буде поступати саме від перероблених батарей.

З огляду на, що до 2025 року влада Норвегії планує замінити всі легкові автомобілі та вантажівки на транспорт з електродвигуном — запуск заводу утилізації батарей стане вирішенням однієї з головних проблем електромобільності.

Арвід Мосс, виконавчий віце-президент з енергетики та корпоративного розвитку в компанії Hydro, — сказав, що співпраця з Northvolt допоможе використовувати алюміній з відпрацьованих батарей, зменшити вартість металу і скоротити негативний вплив на екологію. З огляду на, що для виробництва кожного акумулятора потрібно близько 75-100 кг алюмінію, така синергія компаній дійсно спрощує весь процес.

Позитивний приклад — Li-Cycle

Канадська компанія Li-Cycle навчилася безпечно і ефективно витягати з літій-іонних батарей літій, кобальт і нікель. Для цього в 2019 році була розроблена і впроваджена у виробництво технологія, яка дозволяє відновлювати 80%, а то і всі 100% матеріалів акумулятора електромобіля.

Технологія вийшла безпечною: вона виключає ризик загоряння під час переробки, відбувається без утворення твердих відходів і викидів в атмосферу. Води для неї теж потрібно небагато.

Зараз Li-Cycle переробляє 5000 тонн акумуляторів на рік і планує розширюватися далі.

Що дасть відкриття заводів з переробки акумуляторів електромобілів

  • Батареї не будуть скидуватися на звалищах і отруювати навколишнє середовище
  • Вживані матеріали знову стануть надходити у виробництво
  • Знизиться загальна вартість АКБ
  • Сповільняться темпи видобутку цінних копалин, знизяться обсяги викидів в атмосферу, а також негативний вплив на ґрунт і воду
Про автора

EcoFactor Team