• Головна
  • Блог ECOFACTOR
  • У квітні продажі електромобілів в Україні впали в 14 разів в порівнянні з 2019 роком. Проблема — не в грошах
У квітні продажі електромобілів в Україні впали в 14 разів в порівнянні з 2019 роком. Проблема — не в грошах
Блог

У квітні продажі електромобілів в Україні впали в 14 разів в порівнянні з 2019 роком. Проблема — не в грошах

Автор:EcoFactor Team
Дата:07.05.2020

Все через коронавірус

Зміст:

За квітень 2020 року було продано всього 38 електромобілів. Всі вони — нові. Причина в тому, що через карантин сервісні центри МВС не приймають документи на оформлення вживаних автомобілів. А саме такі машини складають основну частину продажів на українському авторинку.

У березні наш експерт Володимир Кулик поділився даними і прогнозами про сьогодення і майбутнє ринку електромобілів. Він зазначив, що якщо в травні карантин знімуть, то є надія на те, що провальні показники березня й квітня будуть компенсовані більш пізніми періодами зростання продажів. А зростання скоріше за все буде, тому що електротранспорт більш економний і екологічний, ніж авто з ДВС.

Багато країн побачили, наскільки карантинні заходи вплинули на якість повітря. Через те, що на дорогах стало набагато менше автомобілів — суттєво зменшилися викиди CO2 в атмосферу. У зв’язку з цим є бажання закріпити і поліпшити результат. Наприклад, мер Тбілісі планує після карантину заборонити рух приватного транспорту у вихідні дні, а в Німеччині запропонували ввести 30% квоти на електромобілі і обмежити швидкість руху на автобанах. Все це, як і багато іншого, буде стимулювати попит на електротранспорт.

Які електромобілі купують

Згідно з даними Асоціації автовиробників України «Укравтопром», 38 електромобілів за місяць — це в 11 разів менше, ніж у напівкарантинному березні і в 14 разів менше, ніж у квітні 2019 року.

Що це були за електромобілі:

  • Audi E-tron (10 штук);
  • BMW i3 (7 штук);
  • Porshe Taycan (7 iner);
  • Hyundai Ioniq Electric (4 штуки);
  • Jaguar I-Pace (4 штуки).

У березні ще була можливість реєструвати вживані електромобілі, тому продажів було більше — 409 авто, з яких 356 були вживаними. Лідером серед них був Nissan Leaf (129 штук) — все імпортний секонд-хенд. У квітні реєстрації повністю припинилися, тому спостерігається таке істотне зниження.

Кількість продажів автомобілів з ДВС теж знизилася
. У квітні на облік стали лише 3,7 тисяч нових легкових авто, що в 2 рази меньше.

Що це означає

Ситуація, що склалася на ринку електромобілів — не хороша, але й не зовсім погана. Вона повністю зрозуміла. Українці продовжують купувати машини (а в березні ринок взагалі виріс на 1/3 в порівнянні з 2019 роком), але тепер тільки нові моделі. Є велика впевненість в тому, що як тільки знову буде можна реєструвати вживаний електротранспорт — його продажі повернуться до колишніх показників, а можливо, ще й почнуть рости. Адже ті, хто міг дозволити собі купівлю електромобіля — куплять його. До купи додадуться стимули у вигляді економії на паливі і обслуговуванні, повсюдне заохочення водіїв і створення інфраструктури, що, ми сподіваємося, у країн ЄС перейме і Україна.

Про автора

EcoFactor Team