Общаемся с основателем компании ECOFACTOR
Интервью

Общаемся с основателем компании ECOFACTOR

Дата:18.12.2023

Сегодня мы имеем возможность общаться с основателем компании "ECOFACTOR" и получить ответы на многочисленные вопросы. Узнаем, когда основана компания, чем она живет, какие тренды планируют в ее деятельности, куда направлена ее развитие и как мы можем инвестировать вместе с ECOFACTOR. Это интервью будет полезным для тех, кто пользуется электромобилями, а также для тех, кто [...]

Содержание:

Общаемся с основателем компании ECOFACTOR

Сегодня мы имеем возможность общаться с основателем компании "ECOFACTOR" и получить ответы на многочисленные вопросы. Узнаем, когда основана компания, чем она живет, какие тренды господствуют в ее деятельности, куда направлено ее развитие и как мы можем инвестировать вместе с ECOFACTOR Это интервью будет полезным для тех, кто пользуется электромобилями, а также для тех, кто рассматривает возможности инвестирования в зарядные станции.

Запрошую переглянути інтерв’ю на Youtube або ознайомитися із текстовим форматом.

Мене звати Олексій, і сьогодні я буду ставити питання!

Почнемо з першого: З чого ви розпочинали свій шлях? Як давно існує ваша компанія? Ви передусім виробник зарядних станцій, чи ви, головним чином, спеціалізуєтеся на білінгу? Можливо, це об’єднано в одному?

Ми – компанія “ЭКОФАКТОР“, яка фундаментально займається електромобільністю та будує екосистему. Наша історія почалася у 2014 році із завдання впровадження електротранспорту у комерційну сферу, зокрема, у таксі. Однак, зрозумівши актуальні проблеми інфраструктури зарядки, ми розпочали продаж зарядних станцій у 2016 році. З 2018 року наша компанія також активно розвиває програмне забезпечення у формі SaaS.

Історія нашої компанії будується на трьох основних напрямках:

  1. Компанія, що спеціалізується на продажах та обслуговуванні електромобілів, просуває розвиток цього сектору.
  2. Компанія, яка виготовляє зарядные станции, діє як самостійний юридичний суб’єкт.
  3. Компанія, що розробляє SaaS-рішення для операторів, щоб ефективно управляти своїм бізнесом.

Ці компанії можуть співпрацювати у різних конфігураціях, забезпечуючи гнучкість у взаємодії з нами. Наприклад, компанія SaaS є апаратно-незалежною, і обладнання може підключатися згідно з установленими стандартами.

Наші зарядні станції можуть функціонувати як на нашій власній платформі, так і на інших, підтримуючи стандарт OCPP. Багато наших партнерів обирають купувати як обладнання, так і програмне забезпечення від нас, що забезпечує чіткість та зручність у співпраці

Тепер можеш розказати, де ви більше присутні та куди розвиваєтеся? Це Європа, Азія або Америка? В яких країнах представлена компанія ЕКОФАКТОР як білінгова система, і куди компанія продає свої станції як виробник? 

Наш найбільший та найближчий ринок – це ринок України, де ми починали свій шлях як оператори, встановлюючи власні зарядні станції для електрокарів. Сьогодні ми займаємо лідерські позиції в Україні, Молдові, а також Узбекистані. Крім того, наша присутність відзначена в таких країнах Європи, як Болгарія, Румунія, Австрія, Польща, Чехія, Німеччина, Франція, Іспанія та Велика Британія. Наразі наш стратегічний акцент спрямований на розвиток у Великій Британії, де ми працюємо протягом трьох років і успішно виграли декілька тендерів. Також розпочинаємо активну діяльність на ринку Туреччини, зосереджуючи свої зусилля на Чорноморському басейні.

У вашому білінгу є кілька найбільших операторів, таких як Ionity та Viwatt, які встановлюють потужні зарядні хаби.  

Наша екосистема ECOFACTOR об’єднує значну кількість операторів, їхня загальна кількість перевищує 350 осіб. Кожна фізична або юридична особа, що придбала хоча б одну зарядну станцію, автоматично стає оператором. Усі вони мають доступ до власного облікового кабінету, де надається вся необхідна інформація, незалежно від кількості встановлених станцій, чи то одна, чи 1000.

Справді, серед ключових і системних операторів особливо виділяється компанія Ionity, що взаємодіє з нами, а також Viwatt та інші впливові учасники ринку. Вони обирають нас своїми технічними партнерами завдяки нашій прямолінійності, економічній вигідності та здатності допомагати їм у розвитку бізнесу.

Наша екосистема успішно обробляє значну кількість транзакцій з зарядження електромобілів, завдяки високотехнологічній аналітиці. Навіть при тому, що наші порти не мають найбільшого відсотка ринку в Україні, ми вже продемонстрували, що це не перешкоджає нам ефективно виконувати свої обов’язки.

Підсумовуючи, нас характеризує прямота, економічна вигідність та допомога у партнерствах для будівництва їхніх бізнесів. Ми прагнемо надавати об’єктивну інформацію та приймати обґрунтовані економічні рішення. Ми також уважно вивчаємо інтереси наших партнерів, чітко визначаючи межу нашої власної зони відповідальності.

Як відбувається співпраця у такому випадку? Нехай уявимо кілька сценаріїв. На першому, є людина, яка вже має локацію з певною потужністю, скажімо, 100 кВт або 200 кВт, і виражає бажання встановити енергетичну станцію. Тут існують два можливі варіанти: по-перше, особа може фінансово забезпечити встановлення станції (вона має власні кошти); по-друге, вона може володіти локацією, але не мати можливості фінансувати придбання станції.
Як відбувається весь процес реалізації цього проєкту в співпраці з вами?

Дуже часто до нас звертаються з проханням: “У нас вже є локація. Будь ласка, встановіть зарядну станцію.”

Ми об’єднуємо партнерів, які спеціалізуються на встановленні зарядних станцій, з тими, у кого вже є готова локація. Вони досягають взаєморозуміння та узгоджуються між собою, після чого здійснюють встановлення зарядної станції. Деталізуючи процес, ми надаємо списки локацій разом з їх потужністю нашим партнерам, і вони подають свої пропозиції власникам локацій. Після цього ми встановлюємо зв’язок між сторонами.

Ми можемо взяти на себе модерування цього процесу, тобто пошук підрядників, ведення переговорів з власниками локацій та розв’язання всіх питань. За це ми беремо свій відсоток додатково. Для інвестора це може стати пасивною інвестицією.

Яку станцію актуально ставити сьогодні? Чи має бути це потужна станція 120 кВт і вище, чи може це бути 50-кіловатна станція? Які станції взагалі рекомендується встановлювати? 

Всі зарядні станції цікаві для встановлення, навіть ті, що мають маленьку потужність, наприклад, 7 кВт змінного струму. Важливо враховувати локацію – чим більша потреба в електромобільному транспорті, тим цікавіше встановлення зарядної станції. Наприклад, у містах, де інфраструктура розвинена, можливо, буде вигідно розглядати станції 120 кВт і вище. В нашій лінійці найпотужніша зарядна станція – 420 кВт

Як щодо інвестиційної привабливості, сьогодні станції потужністю 120 кВт вважаються оптимальним варіантом. Багато електромобілів не можуть прийняти понад 120 кВт, і різниця в зарядці не така значуща, як вартість великої зарядної станції. 

Проте інвестувати можна в різні типи станцій – від 7 кВт до 420 кВт, залежно від локації та потреби. Станції змінного струму можуть бути цікавими для офісів, вулиць, а також для зарядки під час ночі, коли власник спить. станции постоянного тока, зокрема, цікаві для міжміського сполучення. 

Щодо топстанцій, сьогодні немає конкретної станції, яка б визначалася як топова. Проте, важливо враховувати інфраструктурну локацію. Наприклад, спліт система дозволяє розподіляти велику потужність між декількома машинами, що може бути важливим фактором при виборі станції. 

Я знаю тільки одну спліт-систему яку встановила компанія FLASH  чи побачимо ми спліт-систему вашого виробництва? 

Так, Ми працюємо над встановленням перших спліт-систем в Україні від ECOFACTOR, і незабаром плануємо завершити цей проєкт. Робота над спліт-системами є важливою для нас, і я хочу пояснити, чому ми взялися за це завдання. 

Наша компанія є інженерною компанією, і наш головний акцент – надання технічних рішень. Ми співпрацюємо з бізнес-партнерами, надаючи їм технічні рішення для вирішення їхніх бізнес-проблем. Ми розв’язуємо ці проблеми, починаючи з інженерних аспектів і використовуючи найефективніші та економічно доцільні схеми. 

При огляді існуючого ринку в Україні й вивченні встановлених хабів ми розуміємо, що цей підхід вже стає ментально прийнятним для українського суспільства. Велика шана компаніям, таким як Флеш, які побудували першу спліт-систему в Україні. Ця ідея, безсумнівно, виникла в реакції на потреби гравців на ринку, і це важливий крок в розвитку мережі швидкої зарядки. 

Ми раді конкурувати з іншими гравцями на ринку, впроваджуючи нові рішення. Також, ми відкриті для партнерства з Флеш та іншими компаніями, щоб разом будувати спліт-системи та сприяти розвитку мережі швидкої зарядки в Україні. 

Сергій, я чув про класну акцію від Екофактора, але не знаю деталей. Чи можеш ти, будь ласка, розповісти про цю акцію з перших уст? В чому її суть і які умови? Якщо це нещодавно з’явилася акція, чи буде вона дійсно діяти до кінця грудня? Також цікаво дізнатися, для кого саме ця акція призначена – для електромобілістів, інвесторів чи для іншої цільової аудиторії? 

Дуже гарне питання. 

Так, те, як ми на це дивимося – це, безумовно, цільова аудиторія електромобілістів, які будуть користуватися інфраструктурою. Але саме ця акція призначена для тих, хто впроваджує інфраструктуру – інвесторів, операторів, локацій та всіх, хто розвиває цей сегмент. 

Щодо самої акції, ми запустили нову лінійку зарядних станцій, яка називається New Vision. Це нова лінійка з новим дизайном та широким спектром потужностей. Вона включає в себе як зарядні станції для постійного струму (АC), так і для постійного струму (DC). Ми представили цю лінійку, щоб надати операторам більше можливостей щодо дизайну та потужності. 

Зокрема, всім, хто купує зарядні станції з лінійки New Vision, ми пропонуємо нуль відсотків за білінг протягом двох років. Це означає, що немає вартості за послугу білінгу, оскільки ми надаємо SaaS-платформу. Вам просто залишається оплачувати fee банку, який все охоплює. Це надасть можливість операторам швидше окупити свою інвестицію. 

А в чому принципова різниця нових станцій New Vision від тих що зараз ми бачимо? 

Ну, не буває продукту, який не еволюціонує. Це наступна еволюція, і це наступна версія нашої платформи. До цієї платформи ми додаємо ще не лише функціональність, а й новий дизайн. Так, наша стара лінійка називається Industrial Design, а нова лінійка, яку ми хочемо представити, відрізняється своєю красою. Вона виділяється дизайном і оснащена новим обладнанням. 

Ми більше спрямовуємо цю лінійку як щось привабливіше, що відрізняється не лише дизайном, але й устаткуванням. Також в ній є потенціал для розширення функціонала – в майбутньому планується впровадження штучного інтелекту і голосового помічника. Це буде запроваджуватися поетапно. 

Також, це вдосконалений конструктор, який дозволяє операторам налаштовувати свій дизайн, додавати індивідуальні рішення та інтеграції, такі як штучний інтелект і голосовий асистент. Ця нова платформа відкриває більше можливостей для кастомізації, сприяючи індивідуальним побажанням та потребам наших операторів. 

Таким чином, оператори, які замовляють станції, отримують більше можливостей для індивідуалізації та вдосконалення свого обличчя в електромобільному сегменті. 

Круто! А що з приводу двох років білінгу? Тобто це буде як суттєва економія для тих хто купує станції?

Це буде суттєва економія, тому що всі вкладають гроші для того, щоб їх повернути. Ми заробляємо на сервісі, який є сьогодні. Зарядні станції New Vision будуть трохи дорожче, ніж ті в дизайні Industrial. Це зрозуміло, і для того, щоб економічно доцільніше було операторам замовляти й встановлювати самі зарядні станції з нової лінійки, ми надаємо їм фору у два роки для того, щоб вони швидше купили свою інвестицію. 

Ми розуміємо, що для них це важливо наразі, і ми готові це дати. Це є нашою акцією. Але для того, щоб отримати це, треба замовити попередню зарядну станцію. З 25 листопада до 31 грудня 2023 року. Зарядна станція буде готова протягом наступних трьох місяців. Після того, як наш партнер-оператор отримує зарядну станцію, він отримує цей безкоштовний білінг на два роки. Це означає, що він не сплачує комісію нам, лише комісію банку, яка становить приблизно 2%. 

Ще до речі, важлива перевага нової лінійки – перехід на систему оплати за транзакції. Це означає, що всі гроші, які належать оператору власнику зарядної станції, поступають на його рахунок наступного дня. Це дозволяє операторам стати більш фінансово вільними та оперувати цими грошима. Ми відходимо від балансів і переходимо на транзакції в новій лінійці. Ця зміна буде поступово впроваджуватися, і ми сподіваємося повністю перейти до оплати за транзакції до середини 2024 року. 

Це дуже класна штука, революція в електромобільній оплаті, оскільки починалося все з балансів. Тепер ми переходимо в оплату за фактичною зарядкою, що є одним з найзручніших способів для користувачів, особливо в Європі, де ця система вже працює.

Дякую, Сергій за ваші відповіді, було дуже цікаво. Бажаю вашій компанії успіхів у подальших та процвітання!

Дякую, Олексію, за ваші запитання. Якщо у читачів є ще які-небудь питання, буду радий відповісти на них у коментарях. Не соромтесь задавати, і з нетерпінням чекаю на ваші думки та питання!

Інтерв’ю з Cергієм Вельчевим

Об авторе

ЭКОФАКТОР