С электромобилей - на медицинские маски и аппараты ИВЛ: General Motors, BYD и Tesla перепрофилировали производство
Які відомі автовиробники електромобілів включилися в боротьбу з пандемією і як із цим йдуть справи в Україні
Содержание:
Якщо під час війни виробничі підприємства працювали на забезпечення армії всім необхідним, то під час пандемії заводи, фабрики і навіть дрібні приватні фірми починають випускати те, що потрібно для боротьби з хворобою. Відомі виробники, такі як BYD, Tesla і General Motors тепер випускають не електромобілі, а захисні маски, респіратори, антисептики та медичне обладнання. В Україні теж не стоять осторонь — виробництвом масок зайнялися навіть інтернет-магазини жіночого одягу. А ось з вітчизняними апаратами ШВЛ у нас складності.
В Китаї
BYD — один з найбільших виробників електромобілів в світі. Він перепрофілював виробництво і почав випускати медичні маски, щоб задовольнити величезний попит в Китаї. Для цього китайський уряд видав йому ліцензію на роздрібну торгівлю медичними масками (в період спалаху Covid-19 на це була заборона). Зараз BYD постачає маски і дезінфікуючі засоби лікарням, медичним закладам і населенню.
У BYD працює понад 100 виробничих ліній, на яких щодня виготовляють 5 мільйонів масок і 300 тисяч антисептиків. На виробництві задіяно більше 100 співробітників, які працюють по 24 години на добу. Маски продають спочатку уряду за собівартістю, а він потім їх постачає мережевим магазинам.
BYD випускає не тільки самі маски, але ще й обладнання для їх масового виробництва. Ці машини складаються з 1300 деталей (серед них шестерні, ролики, колеса, візки, ланцюги) — 90% з них виготовляє BYD.
До боротьби з вірусом приєдналися і інші автомобільні виробники: Skywell, GAC Group, SAIC-GM-Wuling, Changang Automobile.
В США
19 березня 2020 року Ілон Маск сказав в своєму Twitter, що готовий виробляти апарати штучної вентиляції легенів, щоб допомогти в боротьбі з пандемією. Tesla виробляє електромобілі зі складними системами клімат-контролю, а SpaceX створює космічні апарати, де встановлені системи підтримки життя. Тому є можливість досить швидко перебудуватися на випуск апаратів ШВЛ. Завдяки цьому на заводі Tesla будуть підтримуватися мінімальні базові операції, поки на період карантину зупинена його основна робота.
На виробництво апаратів штучної вентиляції легенів та іншого медичного обладнання було видано офіційний дозвіл. Про це в своєму Twitter повідомив президент США Дональд Трамп, який дав «зелене світло» та закликав прискоритися. Цей дозвіл отримала не тільки Tesla Inc, а й General Motors Co і Ford Motor Co. Воно й не дивно, адже США вже знаходиться третьому місці в світі за кількістю заражених Covid-19.
23 березня 2020 року стало відомо, що «Тесла» вже доставила 50 тисяч респіраторних масок N95 в медичний центр в Сіетлі і безліч шоломів PARP, призначених для примусової системи подачі повітря. Ще через кілька днів прибуде близько 1200 апаратів ШВЛ, які Ілон Маск закупив в Китаї та подарував Каліфорнії.
На жаль, навіть це лише крапля — США необхідно близько 3,5 мільярда масок. Про це повідомив доктор Єзекіїль Емануель, американський онколог, біоетик і старший науковий співробітник Центру американського прогресу. Також він сказав, що Ілон Маск зможе допомогти, але для виробництва таких обсягів потрібно не менше 8-10 тижнів.
Апарат штучної вентиляції легенів (ШВЛ) примусово подає суміш кисню та стисненого повітря в легені людини. Пацієнту його підключають через маску або через інтубаційну трубку, яку вводять в дихальні шляхи. Він не просто нагнітає повітря, а підлаштовується по ритм дихання і регулює свою роботу, враховуючи імпульси мозку. Це складне обладнання, яким може скористатися далеко не кожен лікар.
Щоб збільшити їх кількість і налагодити масове виробництво, потрібні спеціальні виробничі потужності і деталі, які зараз в дефіциті по всьому світу.
В Україні
У лікарнях України налічується близько 4000 апаратів ШВЛ. Здається, що багато, але при великій завантаженості інфекційних відділень цього може виявитися недостатньо. В ідеалі їх повинно бути 16 000 — на кожне обладнане ліжко-місце для інфекційного хворого.
Виробництвом апаратів ШВЛ в Україні зараз ніхто не займається. Є тільки постачання і допомога від інших держав. А тим часом у нас в країні простоює київський завод-банкрут «Буревісник», який за 3 місяці на базі вже наявних потужностей може випустити ще 100 апаратів. У нього є вся технічна документація на ШВЛ і обладнання, але немає необхідних комплектуючих — їх потрібно закуповувати в Італії та Китаї. Великі борги і відсутність фінансування не дають заводу налагодити роботу.
ШВЛ, що випускаються заводом «Буревісник», коштують близько 270 000 грн. А ШВЛ німецького виробника Draeger — близько 40 000 євро (і чим гірше епідситуація в світі — тим вище ціна). Вихід для нашої країни — зайнятися фінансуванням вітчизняного виробника і закуповувати необхідні комплектуючі для збірки апаратів. Але на даний момент цим питанням ніхто, крім обурених журналістів, не займається. — Про це керівництво заводу в інтерв’ю повідомило новинному виданню Mind.ua.
Українські виробники та прості люди намагаються допомагати в умовах карантину, як можуть: активно шиють маски і виготовляють антисептики. Засоби захисту випускають текстильіні підприємства, елітні ательє і маленькі швейні майстерні, священики і навіть люди з інвалідністю. Не у всіх є спеціальні матеріали, тому деякі виготовляють маски з неопрена або інших підручних матеріалів.
Дуже хочеться подякувати
За те, що автовиробники та інші компанії не стоять осторонь, а намагаються допомогти, перебудовують свої потужності, вкладають кошти і діють заради суспільства. Нехай для них це і стане хорошою PR-компанією, головне результат і сам факт небайдужості.