Запас хода электромобиля: от чего зависит и как его увеличить
Блог

Запас хода электромобиля: от чего зависит и как его увеличить

Дата:08.07.2020

Проверенные методы

Содержание:

Реальний запас ходу електромобіля може відрізнятися від заявленого виробником на 5 або навіть 150 км. Це стосується всіх моделей: подібні показники мають навіть електромобілі з великим запасом ходу. Наприклад, Tesla Model X 100D повинна проїжджати на одному заряді 565 км, але в реальних умовах виходить 395-404 км. А Nissan Leaf 100% заряду повинно вистачати на 285 км, але по факту він може проїхати близько 220-235 км. Ці цифри можуть змінюватися в залежності від пори року, при русі по горбистій місцевості, високій швидкості, використанні кондиціонера або системи опалення, та інших факторів.

Розповідаємо, що впливає на запас ходу електромобіля і як звести дію цих факторів до мінімуму.

Повільний старт

Одна з відмінних рис електромобілю — максимальний крутний момент, який доступний з моменту включення двигуна (при нульових оборотах). Наприклад Tesla Model S P85D розганяється до швидкості 100 км/год за 3,5 секунди, а Nissan Leaf досягає 100 км/год за 9,7 секунди. Але витрата енергії при такому старті просто божевільна (80 кВт/год). Щоб заощадити заряд батареї, стартувати потрібно плавно і поступово набирати швидкість.

Швидкість руху в межах 90-95 км/год

Саме на крейсерську швидкість орієнтуються виробники, коли розраховують запас ходу для батареї. Вона найбільш економічна з усіх і допомагає скоротити витрати енергії на 14%. У деяких електромобілях для руху на такій швидкості передбачений режим «Еко». А самим неекономним для батареї вважається режим «Спорт», який потрібен лише для швидкої їзди по автомагістралям.

Рекуперативне гальмування

Рекуперація енергії — це одна важливих функцій електромобілів. З її допомогою можна повернути до 70% кінетичної енергії, витраченої на гальмування, — назад в акумуляторну батарею. Потім цю ж енергію можна використовувати для збільшення швидкості руху автомобіля. До того ж рекуперативний рух допомага є зменшити знос гальмівних колодок.

Система рекуперації особливо ефективна за містом, де гальмівний шлях великий, або при русі по горбистій місцевості, коли при спуску з чергового пагорба потрібно знижувати швидкість.

Правильне охолодження і обігрів салону

Обігрівач і кондиціонер — головні споживачі енергії. Щоб заощадити заряд, в зимовий час варто прогрівати автомобіль заздалегідь, а під час поїздки включати обігрів не всього салону, а конкретної його частини: керма або сидіння. Влітку не залишайте машину на відкритому сонці і замість кондиціонера відкривайте вікна — при великому розгоні це позначається на аеродинаміці авто і збільшує витрати енергії, але все одно виходить економніше, ніж включати кондиціонер.

Економити заряд акумулятора допомагає клімат-контроль — це електронний контролер, який автоматично вимірює температуру і вологість повітря, і вдповідно до цих показників встановлює в салоні потрібну температуру. Під час зарядки АКБ в деяких електромобілях можна вибрати, як краще його заряджати: до 100% з урахуванням «клімат-контролю» або без нього.

Круїз-контроль

Це пристрій, який автоматично підтримує встановлену водієм швидкість руху електромобіля і при необхідності регулює її: додає газ, коли автомобіль рухається повільніше, і зменшує, якщо він набирає швидкість (наприклад, на спуску з пагорба). — Ставите круїз-контроль на 90-92 км/год, можете розслабитися і не утримувати педаль газу в одному положенні.

Круїз-контроль з системою утримання смуги руху допомагає заощадити заряд батареї, підтримуючи одну і ту ж швидкість і уникаючи перевитрат енергії на різних ділянках дороги.

Оптимальний тиск в колесах

Якщо тиск повітря в шинах слабкий — це зменшує запас ходу електромобіля, до того ж так вони швидше зношуються. Тиск повинен бути встановлений за рекомендаціями конкретного автовиробника. Наприклад, для Tesla це 2,9 бар, а в Nissan Leaf — 2,5 бар.

Порожній багажник і відсутність зовнішніх аксесуарів на кузові

Кожні 45 кг додаткової маси всередині або зовні електромобіля — збільшують енергоспоживання на 1-2%. Тому, чим легше буде автомобіль, тим менше енергії знадобиться на його пересування. В цьому ви легко можете переконатися: коли багажник завантажений, а в салоні зайняті всі пасажирські місця — витрати енергї збільшуються. Якщо дорога має бути довгою, то краще максимально звільнити багажник і прибрати зовнішні аксесуари (багажників на даху, вантажних платформ, та іншого).

Відсутність тривалих простоїв

Коли авто довго стоїть в гаражі, батарея починає саморазряджатися. Якщо ви будете заряджати АКБ безпосередньо перед виїздом — заощадите кілька додаткових кілометрів шляху. Те ж саме стосується і тривалого паркування.

Для тривалих поїздок — оптимальний маршрут

Намагайтеся уникати швидкісних магістралей, де швидкість перевищує 100-110 км/год. Краще, якщо це буде дорога, де можна їхати на невеликій швидкості і не підлаштовуватися під численних учасників руху.

При далеких подорожах потрібно заздалегідь розмітити собі карту всіх зарядних станцій по маршруту і продзвонити комплекси, щоб уточнити, чи всі станції точно робочі.

Все просто!

На перший погляд може здатися: «Як все складно з цими електромобілями!» Насправді та ж сама історія відбувається і у автомобілів з ДВЗ. Водії придумують свої лайфхаки, щоб якомога повільніше витрачати запаси палива і при тривалій подорожі планують, де будуть заряджатися. Головна різниця в тому, що у електромобілів поки далеко не така розвинена мережа зарядних станцій і свій шлях водієві потрібно продумувати ретельніше.

Об авторе

Команда ЭкоФактора