• Головна
  • Блог ECOFACTOR
  • Варіативність електромобілів проти ДВЗ: чи варто заряджатись генератором
Варіативність електромобілів проти ДВЗ: чи варто заряджатись генератором
Огляди

Варіативність електромобілів проти ДВЗ: чи варто заряджатись генератором

Дата:28.12.2022

Адаптація електромобілістів в умовах блекауту вимагає шукати варіанти. І виявляється, що у електричного транспорту більше можливостей ніж у авто з ДВЗ. Ми підрахували один з них – заряджання генератором.

Зміст:

Відсутність електроенергії в Україні не привід відмовлятись від електромобілів. Наразі існує достатньо засобів для зарядки акумулятора. 

Як сказав один з користувачів електромобіля Tesla Model 3:

“Зараз електромобіль має багато засобів, щоб зарядитись і може використати викопне паливо, якщо немає електрики, але автомобіль з ДВЗ не має жодного шансу зрушити з місця, якщо немає палива”.

Тож давайте підрахуємо, виходячи з цифр скільки буде коштувати зарядка генератором, якщо немає електрики. Може ми навіть розвіємо міф про те, що автомобілі з ДВЗ стали вигідніші у користуванні ніж електромобілі, які заряджають від генератора, а може й ні. 

Приклад розрахунку

Звичайний генератор на бензині або дизелі має бак на 20-35 літрів в залежності від моделі. Витрата палива буде залежати від потужності, яку здатен видавати генератор, а потужність – від пристроїв, які буде підключено та їх кількості.

Варіативність електромобілів проти ДВЗ: чи варто заряджатись генератором

Як показує практика, генератори потужністю менше 4,5 кВт взагалі не будуть заряджати електромобіль, буде вмикатись захисний режим, та генератор просто вимкнеться. І треба розуміти, що потужність, яка буде йти на електромобіль буде на 30-50% менше, ніж максимально вказана на генераторі. 

Для розрахунку візьмемо бензиновий генератор на 7 кВт з баком в 20 літрів та споживанням палива 2,45 літри на годину, який є найбільш затребуваним у приватних будинках.   

З іншого боку – електромобіль Tesla Model 3 з батареєю в 75 кВт*год та витратою енергії на рівні 18,5 кВт*год на 100 км. 

З огляду на похибку, на електромобіль від генератора буде подаватись близько 3,5 кВт на годину. Тож з того й будемо рахувати. 

75 (Ємність батареї,кВт*год) : 3,5 (потужність генератора кВт*год ) = 22 (годин)

22 (годин) х 2,45 (витрату пального за годину) = 53,9 (літрів за повну зарядку)

Для повного заряду потрібно буде витратити 22 години і 53,9 літрів пального, а це більше ніж один бак, тож потрібно мати запас палива в каністрі. Вартість бензину на АЗС в середньому складає 52 грн.

53,9 (літрів) х 52 (грн за літр)= 2 802,8 грн

Повна зарядка електромобіля буде коштувати 2 802,8 грн, або 37,37 грн за кіловат. 

2 802,8 (грн за повну зарядку) : 75 (ємність акумулятора) = 37,37(грн за кіловат)

На повному заряді Tesla проїде 449 км. Тож з підрахунку кожні 100 км власнику будуть коштувати 624,23 грн. 

624,23 (грн за 100 км) : 52 (грн за літр) = 12 (літрів на 100 км)

Можна сказати, що Tesla Model 3 витрачає 12 літрів бензину на 100 км пробігу, або 6,24 грн на один кілометр. 

Порівняльна таблиця

Ми трохи проаналізували потенційні витрати палива та можемо надати калькуляцію на прикладі трьох EV та їх приблизних аналогів з ДВЗ:

Варіативність електромобілів проти ДВЗ: чи варто заряджатись генератором

Наші підрахунки виходили з середніх показників витрати палива та енергії, які зазвичай надають виробники та підрахунків, виходячи з наданих користувачами даних. Ми враховуємо, що всі цифри лише приблизні і треба давати похибку на погодні умови, манеру керування, на сам генератор, його спроможності та види палива. 

Висновок

Існує ще достатньо сторонніх факторів, які будуть заважати отриманню точних показників в реальності. Наприклад, якщо витрата енергії під час руху на електромобілі буде більше 200-300 Ватт на один кілометр, то і поповнення її вийде дорожче, ніж можна було сподіватись. Також витрата палива генератором буде залежати від навантаження, а якщо воно буде змінюватись, то і кінцеві цифри зміняться. 

Варіативність електромобілів проти ДВЗ: чи варто заряджатись генератором

Можна сперечатись та підраховувати довго, але незмінним лишається тільки те, що для звичайного авто на викопному паливі існує лише один варіант для руху – паливо, а ось електричний транспорт має безліч варіантів для підзарядки. 

І це не тільки найпростіший у вигляді генератора з ДВЗ, але в якості енергії можна використовувати альтернативні джерела: сонячні панелі або вітрогенератор. Не варто забувати і про старі технології перетворення вугілля, дров, побутових чи сільськогосподарських відходів на генераторний газ. Ним можна живити ті ж самі генератори на ДВЗ, або перетворювати через парові турбіни. Тобто варіантів здобути електрику локально дуже багато, потрібно тільки озирнутись.

Про автора

Єршова Олександра

Редактор медіа-контенту

Журналіст автомобільних видань з досвідом роботи більше 10 років, активний учасник європейського електромобільного руху. Вважає, що технології можуть працювати на користь екології.